Outsourcing IT w praktyce może obejmować pełną obsługę, jak również tylko wybrane elementy lub procesy. Przeniesienie obsługi informatycznej do firmy outsourcingowej pozwala optymalizować procesy biznesowe, co wymiernie poprawa efektywność, a tym samym zwiększa konkurencyjność w biznesie. Dla właściciela firmy oczywistym jest, że lepiej jest skupić się na swojej działalności, zwiększyć wydajność, a informatykę powierzyć firmie informatycznej posiadającej doświadczenie i specjalistów niż robić to dalej we własnym zakresie.
- Doradztwo w zakresie informatyzacji firmy.
- Zdalną administrację systemami serwerowymi (Windows Server, Exchange, SQL, SharePoint).
- Zdalne serwisowanie oprogramowania stacji roboczych.
- Instalację, aktualizację oraz konfigurację oprogramowania stacji roboczych oraz serwerów.
- Serwisowanie sprzętu u klienta.
- Zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury sieciowej (Firewall, UTM).
- Dostarczenie oraz monitorowanie systemów antywirusowych.
- Zakup i dostarczenie nowego sprzętu komputerowego.
- Inwentaryzacje i dokumentacje posiadanych zasobów komputerowych.
- Tworzenie kopii zapasowych (backup) danych znajdujących się na stacjach roboczych i serwerach.
- Wirtualizację zasobów informatycznych.
- Zarządzanie i administrację sieciami informatycznymi